czyszczenie i regeneracja
wtryskiwaczy benzynowych i gazowych

Powered by

FAQ

  • Jakie są objawy zawieszającego się wtryskiwacza?

    Zepsute wtryskiwacze - jak zdiagnozować zepsuty, zawieszający się wtrysk w samochodzie.

  • Czy wystarczy zregenerować tylko niektóre wtryskiwacze z kompletu?

    Z uwagi na zróżnicowaną konstrukcję silników spalinowych i rozmieszczenie wtryskiwaczy, wtryski często pracują w  różnych temperaturach, co skutkuje ich zanieczyszczaniem w różnym stopniu.Wtryski pracujące w  temperaturze wyższej zanieczyszczają się w większym stopniu od pozostałych.  Kiedy wtryski zanieczyszczą się w znacznym stopniu, zaczynają się niepokojące objawy, co często kończy się oddaniem samochodu do serwisu na diagnostykę. Po udanej diagnostyce mechanik stwierdza, że 2 wtryskiwacze są uszkodzone i powinny być wymienione. W takim wypadku zaleca się zakup nowych, co jest często sporym kosztem, bądź zakup wtryskiwaczy używanych i ich montaż. Niestety zarówno pierwszy jak i drugi wariant okazuje się nie być za dobrym rozwiązaniem. Po pierwsze montaż 2 nowych wtrysków, spowoduje, że silnik będzie pracował na 2 nowych - zbalansowanych wtryskach (o takich samych parametrach) oraz reszcie - starych wtryskach, o nie wiadomych parametrach, jak dawkowanie, wydajność, rozpylenie, kształt rozpylenia itp. Z dużym prawdopodobieństwem stare wtryskiwacze, które do tej pory pracowały prawidłowo i nie było z nimi problemów, są w pewnym stopniu zanieczyszczone. Spadła ich wydajność, nie dawkują identycznie, rozpylają w niewiadomy sposób.  Jeśli wtryskiwacze nowe i stare zostaną zamontowane w tym samym silniku, będziemy mieć sytuację, kiedy część cylindrów będzie pracowała na mieszance za ubogiej, a część(nowe) na mieszance za bogatej. Stanie się to za pośrednictwem sondy lambda i komputera sterującego, który odczyta pomiar zawartości tlenu w spalinach wydobywających się ze wszystkich cylindrów, następnie go uśredni i w oparciu o to zadecyduje czy wydłużyć czasy wtrysków. Kiedy to nastąpi, czasy otwarcia wszystkich wtryskiwaczy zostaną wydłużone o taki sam czas, co spowoduje pracę cylindrów, które współpracują z zupełnie nowymi wtryskiwaczami, na mieszance za bogatej. Podobna sytuację mamy w przypadku regeneracji tylko części wtrysków z całego kompletu. Nigdy nie osiągniemy idealnego balansu pomiędzy wtryskiwaczami nowymi a starymi czy regenerowanymi a starymi. Poza tym jeśli zregenerujemy tylko część wtryskiwaczy z kompletu, z dużym prawdopodobieństwem za jakiś czas zaczniemy mieć problemy z pozostałymi, które nie tak dawno wydawały się jeszcze w porządku. Należy o tym pamiętać.

  • Jakie wtryskiwacze jeszcze serwisujecie?

    Jesteśmy wstanie obsłużyć wtryskiwacze z większości dostępnych na rynku pojazdów i urządzeń wyposażonych we wtryskowy układ zasilania benzyną lub gazem LPG bądź ziemnym CNG.  Wyczyścimy i sprawdzimy wtryskiwacze zarówno w samochodach, motocyklach, łodziach, motorówkach, skuterach śnieżnych, agregatach jak i innych urządzeniach zasilanych przy pomocy wtrysku.

  • Czy czyścicie wtryskiwacze do łodzi i motorówek?

    Tak! Czyścimy i testujemy wtryskiwacze do każdego rodzaju sprzętu wodnego wyposażonego w silnik spalinowy z wtryskowym układem zasilania min. do łodzi, motorówek, skuterów wodnych, silników zaburtowych, itp.

  • Czy serwisujecie wtryskiwacze motocyklowe?

    Tak! testujemy i czyścimy większośc typów wtryskiwaczy motocyklowych. Mamy możliwość wysterowania wtryskiwaczy do 20.000 r/min, dzięki czemu obsługujemy również motocykle wysokoobrotowe typu "ścigacz".

  • Czy warto regenerować swoje wtryskiwacze czy lepiej kupić używane?

    Decydując się na zakup wtryskiwaczy używanych nie mamy pewności w jakim są stanie. Montując wtryskiwacze bez wcześniejszego ich sprawdzenia nie wiemy czy są szczelne, czy dawkują jednakowo, czy odpowiednio rozpylają, czy mają sprawną elektronikę. Musimy się więc liczyć z większym spalaniem, niższą mocą lub innymi problemami. Kiedy jesteśmy zmuszeni do instalacji wtrysków używanych, zawsze powinniśmy pamiętać o ich wcześniejszym sprawdzeniu. Warto zregenerować wtryskiwacze, kiedy zależy nam na niskim spalaniu, pełnej mocy, kiedy silnik poddawany jest modyfikacją, czy kiedy chcemy mieć pewność że wtryskiwacze pracują prawidłowo.

  • Co powoduje psucie się nieużywanych wtryskiwaczy?

    Wewnętrzne komponenty wtryskiwacza, wykonane są z różnych stopów metali, które w połączeniu z wilgocią korodują tworząc rdze i wżery na iglicy, i wewnętrznej części obudowy wtryskiwacza. O ile zanieczyszczenia typu, lakiery, gumy, osady, żywice, itp. mogą zostać usunięte podczas normalnej operacji czyszczenia, o tyle skutki korozji nie mogą zostać naprawione. Może objawiać się to zaburzonym dawkowaniem, rozszczelnieniem, nieodpowiednim kształtem rozpylania, bądź inną dysfunkcją wtryskiwacza. W większości przypadków wtryskiwacz taki nie nadaje się do dalszej eksploatacji.

  • Co powinienem wiedzieć o przechowywaniu wtryskiwaczy?

    Największym wrogiem wtryskiwaczy jest korozja, dlatego ważne jest aby odpowiednio je zabezpieczyć przed dłuższym przechowywaniem. W tym celu wtryskiwacze powinny zostać napełnione odpowiednim lubrykantem, najlepiej ciekłą parafiną lub WD40. Odpowiednio naoliwione wtryskiwacze powinny trafić do szczelnego, plastikowego worka, bądź pudełka i być przechowywane w suchym miejscu.

  • Jak sprawdzić czy wtryski wymagają czyszczenia?

    Jeżeli Twój samochód ma: problemy z rozruchem, nadmierna emisja spalin, słabe osiągi, zwiększone zużycie paliwa, nierównomierne obroty biegu jałowego, tzw. wolne obroty, samochód nierównomiernie przyśpiesza, "wahania" podczas jazdy, "strzelanie w wydech", przerywanie, szarpanie silnika podczas przyśpieszania, problemy z osiąganiem wyższych prędkości obrotowych silnika, nadmierny dym z rury wydechowej, zapach paliwa w środku i na zewnątrz samochodu, spalanie detonacyjne, błąd sondy lambda, przedwczesne, nadmierne zużycie katalizatora, włączanie się kontrolki "check engine" bez specjalnej przyczyny, elektrody świec zapłonowych w różnych kolorach, zwiększona temperatura spalin, zły skład mieszanki paliwowo-powietrznej tzw. AFR (Air-Fuel Ratio) Jeśli zauważyłeś u siebie jedną lub kilka z wyżej wymienionych objawów, prawdopodobnie wtryskiwacze w Twoim samochodzie wymagają czyszczenia.

  • Co to jest wtryskiwacz paliwa?

    Mówiąc prosto, wtryskiwacz paliwa to precyzyjny, elektronicznie sterowany zawór, który jest albo w pełni otwarty albo w pełni zamknięty. Czasy w jakich wtryskiwacz jest w pełni otwarty, mierzone są w milionowych częściach sekundy. Pasowanie elementów wewnątrz wtryskiwacza, tj. czop iglicy z korpusem to 1 μm. Dla porównania grubość ludzkiego włosa wynosi 60 μm. Średnica krwinki czerwonej to 7 μm.

  • Która metoda czyszczenia wtryskiwaczy jest najlepsza?

    Bez wątpienia najlepsze rezultaty przynosi czyszczenie wtryskiwaczy poprzez ich zdemontowanie i wyczyszczenie w profesjonalnym serwisie, który posiada odpowiednie urządzenia diagnostyczne. Z naszego doświadczenia wiemy, że zarówno próba czyszczenia wtryskiwaczy ogólnodostępnymi środkami dodawanymi do paliw, jak również środkami specjalistycznymi nawet przy ciśnieniu roboczym rzędu 8 bar nie przynosi większych zauważalnych rezultatów. Z tego samego powodu zrezygnowaliśmy z zakupu maszyny służącej do czyszczenia wtryskiwaczy bezpośrednio na samochodzie, nie poszerzając o tą usługę swojej oferty.

  • Jakie wtryskiwacze serwisujecie?

    Serwisujemy wszystkie typy wtryskiwaczy benzynowych z zasilaniem górnym, większość z zasilaniem bocznym oraz w korpusie przepustnicy. Czyścimy większość wtryskiwaczy CNG oraz nierozbieralne wtryskiwacze gazowe LPG. Serwisujemy również wtryskiwacze typu bezpośredniego GDI/FSI. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, czy regenerujemy wtryskiwacze do Twojego pojazdu, wypełnij formularz i prześlij go do nas. Sprawdzimy i odpiszemy do Ciebie tak szybko jak to możliwe.

  • Jak zapakować wtryskiwacze do wysyłki?

      Najlepiej owinąć każdy wtryskiwacz osobno w ręcznik papierowy, bądź folię bąbelkową i zapakować w pudełko tekturowe, wyścielone materiałem ochronnym. Ze względu na możliwość uszkodzenia, prosimy unikać wysyłania wtryskiwaczy w kopertach. Wtryskiwacze prosimy przesyłać kompletne, tj. w postaci po zdemontowaniu z listwy wtryskowej. Polecamy oznaczenie każdego wtryskiwacza numerem odpowiadającym numerowi cylindra, z którym współpracował.

  • Czy są wtryskiwacze, które nie mogą zostać naprawione?

    Tak! Jeśli wtryskiwacz cieknie przez obudowę, jest w środku zardzewiały, ma uszkodzoną cewkę, bądź uszczelnienia wewnętrzne, niestety nie będziemy w stanie naprawić takiego wtryskiwacza.

  • Jak długo trwa proces regeneracji?

    Czas potrzebny na regenerację wtryskiwaczy jest uzależniony od stopnia ich zabrudzenia oraz aktualnej ilości zleceń. Z reguły wtryskiwacze są gotowe do wysyłki po 24-48h od ich otrzymania. Zdarzają się przypadki kiedy proces czyszczenia wymaga większej ilości czasu. W takich przypadkach z reguły potrzebujemy dodatkowego dnia roboczego na wykonanie usługi.

  • Od dłuższego czasu mam zapieczone wtryskiwacze. Czy da się je uratować?

    Wtryskiwacze zamontowane w samochodzie, który stoi nieodpalany od dłuższego czasu, nieodpowiednio przechowywane, bądź w samochodach zasilanych LPG mogą się zapiec. Możemy pochwalić się dużą skutecznością w przywracaniu takim wtryskiwaczom ich pierwotnej kondycji.

  • Czy ustawiacie wydajność poszczególnych wtryskiwaczy?

    Nie istnieje żaden sposób na wysterowanie wydajności wtryskiwacza. Jeśli wtryskiwacze są odpowiednio czyste, powinny dawkować "tak samo". Wtryskiwacze nowe, z uwagi na tolerancję obróbki materiałów podczas produkcji, nigdy nie dawkują identycznie. Wtryskiwacze w samochodach cywilnych, których dawkowanie nie odbiega od średniego dawkowania danego zestawu o więcej niż 3-4%, zostają zakwalifikowane jako wtryskiwacze sprawne i gotowe do użycia. W samochodach wyczynowych, gdzie liczą się maksymalne osiągi, różnica w dawkowaniu poszczególnych wtryskiwaczy nie powinna przekraczać 1%. W większości przypadków różnica w dawkowaniu wszystkich wyczyszczonych przez nas wtryskiwaczy nie przekracza 2-3%. Istnieją na rynku wtryskiwacze o bardzo dużej wydajności, których dawkowanie, pomimo odpowiedniego czyszczenia, odbiega od siebie dość znacznie. W takiej sytuacji, bądź jeśli zależy Ci na komplecie najbardziej zbliżonych do siebie parametrami wtryskiwaczy, możemy przeprowadzić tzw "balancing". Polega to na wyczyszczeniu i przetestowaniu większej ilości wtryskiwaczy tego samego typu i wybraniu z pośród nich optymalnego zestawu, o najbardziej zbliżonych do siebie parametrach, który miałby być zamontowany na samochodzie. W przypadku silników o układzie "V" bądź "boxer", zawsze wybieramy optymalne 2 zestawy dla poszczególnych banków gratis.

  • Czy serwisujecie wtryskiwacze gazowe?

    Tak! Czyścimy większość wtryskiwaczy CNG oraz nierozbieralne wtryskiwacze LPG.

  • Czy regenerujecie wtryskiwacze diesla?

    Niestety na chwilę obecną nie serwisujemy wtryskiwaczy diesla.

  • Dlaczego powinienem skorzystać z waszych usług?

    Doskonale znamy rynek! Wiemy co nasza konkurencja ma do zaoferowania, na jakim sprzęcie pracuje, jakich środków używa i na ile mogą być skuteczni. Mieliśmy okazję przetestować większość sprzętu, na którym konkurencja pracuje i przekonać się na własnej skórze co jest skuteczne a co nie. Po długich poszukiwaniach w końcu posiadamy sprzęt na którym możemy polegać i środki, które naprawdę działają. Przetestowaliśmy dziesiątki myjek ultradźwiękowych i płynów i prawdę mówiąc dzisiaj moglibyśmy napisać na ich temat niezły elaborat. Na Polskim rynku istnieje kilka większych firm specjalizujących się w regeneracji wtryskiwaczy diesla, które poszerzając swoją ofertę oferują również usługę czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych. Oprócz tego usługę tę świadczą liczne większe i mniejsze warsztaty samochodowe, które zakupiły jedną z kilku ogólnodostępnych maszyn diagnostycznych i oferują tego typu usługę jako uzupełnienie swojej dotychczasowej oferty. Podczas czyszczenia korzystają oni ze sprzętu i środków różnej jakości, pobierając przy tym opłatę jak za profesjonalne czyszczenie. Sporo firm zajmujących się czyszczeniem wtryskiwaczy nie wymienia filtrów siatkowych wtryskwiaczy oraz pozostałych części. Korzystają także z wanienek ultradźwiękowych i środków czyszczących o niepewnej jakości, nie posiadając przy tym odpowiednich maszyn diagnostycznych i wiedzy. Wszystko to sprawia, że wtryskiwacze często wracają do klienta niedoczyszczone, gorzej zbalansowane bądź uszkodzone. Korzystając z naszych usług masz pewność, że Twoje wtryskiwacze trafiają w odpowiednie ręce. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie regeneracji wtryskiwaczy benzynowych i gazowych, gdyż zajmujemy się tylko tym. Każdy wtryskiwacz, który do nas trafia, przed czyszczeniem poddawany jest wyczerpującej diagnostyce a charakterystyka jego pracy nanoszona jest na kartę informacyjną. Proces regeneracji przeprowadzamy przy udziale prawdopodobnie najlepszych na świecie maszyn diagnostycznych firmy ASNU, korzystając przy tym wyłącznie ze środków renomowanych firm. Są to w pełni bezpieczne dla wtryskiwaczy i środowiska środki chemiczne firm ASNU, BASF, Hartridge, które charakteryzuje najwyższa jakość i najlepsze możliwe parametry.   Po zakończonym procesie czyszczenia, wszystkie wtryskiwacze trafiają na kolejną diagnostykę, gdzie sprawdzamy skuteczność przeprowadzonej operacji czyszczenia. Jeżeli okaże się, że wtryskiwacze nie dawkują idealnie, czyścimy je ponowie i znowu sprawdzamy. W każdym wtryskiwaczu, który serwisujemy obowiązkowo wymieniamy filtr wewnętrzny na nowy, a także inne części, które tego wymagają. Ponadto na wyposażeniu posiadamy spory asortyment części zamiennych, który ciągle uzupełniamy. Jesteśmy młodą firmą, stąd stawiamy sobie za cel świadczenie usług na najwyższym poziomie przy akceptowalnym poziomie cenowym. Jeśli myślisz, że wtryskiwacze w Twoim samochodzie są czyste, prześlij je do nas, a gwarantujemy, że naprawdę odczujesz różnice! Z przyjemnością sprawdzimy efekt pracy konkurencji i po nich doczyścimy. Decydując się na nasze usługi możesz być pewny, że jeżeli chodzi o jakość nigdy nie idziemy na kompromis. Zdajemy sobie sprawę, że nie jesteśmy najtańsi, za to gwarantujemy, że w tym co robimy jesteśmy najlepsi.

  • Wymieniam, składam nowy silnik na nowych podzespołach. Czy muszę, powinienem kupić nowe wtryskiwacze?

    Powinieneś zaopatrzyć się w nowe wtryskiwacze tylko wtedy, gdy stare mają wyciek zewnętrzny bądź problemy z elektroniką. Przede wszystkim powinieneś oddać stare wtryskiwacze do serwisu, gdzie przejdą pełną diagnostykę. Dzięki temu będziesz miał absolutną pewność, że wszystkie dawkują jednakowo i nie narażają żadnego z cylindrów na ubogie dawkowanie. Wtryskiwacze sprawne, niezardzewiałe, po pełnym cyklu czyszczenia swoimi parametrami nie odbiegają od wtryskiwaczy nowych czy tych określanych mianem „refurbished”.

  • Dlaczego powinienem zlecić regenerację wtryskiwaczy w profesjonalnym zakładzie?

    Jeśli z jakiegokolwiek powodu jesteś zmuszony do demontażu wtryskiwaczy, najlepsze co możesz zrobić, to skorzystać z okazji i przesłać je na profesjonalną diagnostykę i czyszczenie. Końcówki wtryskiwaczy systematycznie ulegają zapychaniu przez żywicę, lakiery oraz inne zanieczyszczenia występujące w benzynie. Z czasem filtr wewnątrz wtryskiwacza ogranicza swobodny przepływ paliwa, spada wydajność wtryskiwacza, pogarsza się jakość rozpylenia, wtryskiwacz „leje”, bądź nie otwiera się w pełni. Dzięki profesjonalnemu czyszczeniu i analizie zapewniasz każdemu cylindrowi jednakowe dawkowanie, idealny kształt rozpylania oraz prawidłową atomizację. Wzrasta moc silnika, spada zużycie paliwa, ograniczeniu ulega emisja spalin, poprawia się kultura pracy oraz rozruch zimnego silnika.