- Utrzymuj pełny zbiornik paliwa, zwłaszcza kiedy samochód stoi przez dłuższy czas. Ograniczy to wytrącanie się wody w zbiorniku, co zapobiega korodowaniu metalowego baku od środka i mieszanie się rdzy z paliwem. Przynajmniej raz, dwa razy do roku, zwłaszcza przed okresem kiedy temperatura spada poniżej zera, dobrze dodać do paliwa dodatek wiążący wodę.
- Używanie dobrych jakościowo dodatków do paliw czyszczących układ paliwowy kilka razy do roku zgodnie z zaleceniami producenta, to dobry sposób na podtrzymanie czystego wtryskiwacza po profesjonalnym czyszczeniu. Pamiętaj jednak, że używanie niektórych środków w większym stężeniu niż zaleca producent może spowodować uszkodzenie sondy lambda, katalizatora, izolacji cewki wtryskiwacza i bezpowrotne uszkodzenie samego wtryskiwacza.
- Regularnie wymieniaj filtra paliwa zgodnie z zaleceniami producenta. Używaj tylko filtrów znanych renomowanych producentów. Raz na jakiś czas warto przyjrzeć się bliżej gumowym przewodom paliwowym. Jeżeli okaże się że wąż jest twardy, bądź kruszy się pod palcami, jest to niewątpliwie najwyższa pora wymienić go na nowy.
- Sprawdź wtyczki łączeniowe wtryskiwaczy czy nie są skorodowane. Z czasem metale ulegają utlenieniu i połączenie pomiędzy kostką łączeniową a wtryskiwaczem może zostać przerwane. W celu zabezpieczenia takich połączeń przed korozją należy użyć preparatu do połączeń elektrycznych typu "kontakt" oraz zaaplikować niewielką ilość smaru sylikonowego.
- W przypadku demontażu wtryskiwaczy zawsze wymieniaj uszczelki i o-ringi na nowe.
- Nigdy nie mocz wtryskiwaczy bezpośrednio w agresywnych środkach chemicznych, takich jak: środkach do czyszczenia wtryskiwaczy, acetonie, rozpuszczalnikach itp. Może to doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia izolacji cewki i wewnętrznych uszczelnień wtryskiwacza. Poza tym jest to kiepski pomysł na czyszczenie wtryskiwacza, gdyż próba czyszczenia wtryskiwacza w wanience ultradźwiękowej bez odpowiedniego sprzętu oraz przeprowadzonej weryfikacji czyszczenia, z pewnością nie przyniesie określonych rezultatów.
- Nigdy nie montuj wtryskiwacza do listwy wtryskowej, bądź kolektora "na siłę". Podczas instalacji użyj czystego oleju silnikowego, bądź olejku sylikonowego, smarując odpowiednie o-ringi i uszczelnienia.
- Podczas montażu wtryskiwacza uważaj na plastikową końcówkę. Z czasem staje się ona krucha i podatna na uszkodzenia.
- Podczas przechowywania wtryskiwacza, nie pozwól aby wtryskiwacz wyschnął. Wtryskiwacz przechowuj w szczelnym worku foliowym, w suchych zamkniętych pomieszczeniach. Aby zapobiec zapieczeniu się wtryskiwacza po pewnym czasie przechowywania, napełnij wtryskiwacz olejkiem parafinowym o wysokiej czystości, bądź preparatem WD40.
- W celu sprawdzenia wtryskiwacza użyj baterii 9V. Jeśli wtryskiwacz nie jest zakleszczony powinieneś usłyszeć "klik". Nigdy nie używaj akumulatora, bądź prostownika do testowania wtryskiwaczy. Może to spowodować przegrzanie cewki wtryskiwacza, zwłaszcza jeśli jest on niskoomowy. To że wtryskiwacz "klika" wcale nie oznacza że działa on poprawnie. Oznacza to jedynie, że nie jest on zablokowany.
- Jeśli po przechowywaniu wtryskiwacz okaże się zablokowany, czasem delikatne postukanie w metalowy korpus obudowy wtryskiwacza może go odblokować.
- Staraj się jeździć na świeżym paliwie. Od wyprodukowania do zużycia paliwo ma 3-miesięczną przydatność. Po tym czasie zachodzą różnego rodzaju reakcje chemiczne, następuje wytrącanie się olefin, żywic i innych związków szkodliwych dla komponentów silnika i wtryskiwacza.