Zawieszanie się wtryskiwacza jest związane ze stopniem zabrudzenia wtryskiwacza, a przede wszystkim iglicy i dyszy rozpylającej. Kiedy ilość osadów nagromadzonych pomiędzy iglicą a rozpylaczem jest na tyle duża, że iglica nie może się swobodnie poruszać wystąpi problem zacinania się iglicy czyli zawieszanie się wtryskiwacza. Wtryskiwacz może zaciąć się zarówno w pozycji otwartej jak i zamkniętej. Kiedy zatnie się w pozycji otwartej mamy sytuację kiedy wtryskiwacz cały czas podaje paliwo, chociaż powinien być zamknięty czyli potocznie "leje". Kiedy wtryskiwacz jest zakleszczony w pozycji zamkniętej nie podaje paliwa w ogóle. W obu przypadkach wtryskiwacz, który się zawiesza nie reaguje na sterowanie podawane na cewkę elektromagnetyczną. Początkowo zawieszanie się wtryskiwacze może występować sporadycznie, co będzie przypominało wypadanie zapłonu. Wtryskiwacz, który się zawiesza stwarza niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika, zwłaszcza cylindra z którym współpracuje. Może spowodować wypalenie dziury w tłoku, zaworów, gniazd zaworowych, komory spalania i z dużym prawdopodobieństwem, prędzej czy później taki zepsuty wtryskiwacz przyczyni się do poważnej awarii i wizyty w warsztacie na dłuższą i kosztowną naprawę.